WoMI the Blog

10. Juni

Final builds! Vi regner nå prosjektet som ferdig. Det kommer sannsynligvis ingen oppdateringer til spillet.

31. Mai

Hotseatmodus begynner å komme seg. Baner genereres nå tilfeldig, med en destruerbar mur i midten for å hindre at player 1 har mulighet til å vinne på første skudd uten å tenke. Prøver å få til en fin rotasjon på kameraet etter at en spiller har truffet noe.

24. Mai

Vi har idag fått en android versjon opp å gå! Det var mye rot for å få dette til , men det fungerte til slutt. Vi har også fått wolfram alpha litt mer robust og fikset hele spillet til å gå på engelsk.

20. Mai

Vi har fått mye tilbakemeldinger fra betatesterne våre, vi har nå endret mye på brukergrensesnittet grunnet dette. Det er også blitt endret p diverse modeller få å få disse til å se litt mer "skumle" ut.

15. Mai

Nå har vi fått laget en skikkelig "level skjerm" her kan du trykke på de forskjellige temaene og få opp de banene som du har åpnet. Det er da mulighet å trykke på disse og gå direkte til den banen.

14. Mai

Nå har vi fått en web player opp å kjøre, vi har også startet med betatesting. Vi håper at vi skal få litt innput her på hva som må fikses. Kalkulatoren er også endret på, den ser nå mye finere og bedre ut enn hva den gjorde tidligere.

8. Mai

Nye ting som er lagt til siden sist er: Hint, Grid og det at kalkulatoren kan huske hva det siste som ble tastet inn var. Dette vil gjøre det lettere for brukeren å forstå spillet og regne seg frem til de rette formlene. Vi har nå lagt til en settings skjerm, her kan brukeren selv bestemme hva som skal brukes. Det er mulig å endre logbase, prosjektilets hastighet, om det skal brukes wolfram eller lokal og mange andre ting.

26. April

Det har ikke blitt gjort så mange store fremskritt i det siste. Vi har endret en del småting på brukergrensesnittet, og startet på en tospiller del. Vi håper at dette er noe vi kan ha ferdig til Expo. Level Editor er nå ferdig. Dette gjør det mye lettere for oss å lage nye brett. Disse brettene blir lagt inn i en xml fil som vår levelmanager kan lese.

19. April

Siste finpuss på Parsetreet er også blitt ferdig nå. Det meste av brukergrensesnittet er ferdig, vi har gått vekk fra kun et enkelt inntastingsfelt og gått over til en kalkulator. Dette vil gjøre det mye lettere for oss hvis vi senere vil lage noe til mobile platformer. Vi fikk også endelig Wolfram Alpha til å fungere i Unity. Dette betyr i bunn og grunn at vi har løst selve oppgaven for prosjektet. Det er også begynt på en Level Editor, dette vil gjøre det mye lettere for oss å lage baner i fremtiden. Det vil også være en mulighet for at dette kan være noe som skal være med i den endelige versjonen av spillet.

15. April

Wolfram virker ! Hvertfall under testmiljøet, vi skal de neste dagene arbeide for å få dette inn i unity. La ut noe på womithegame.blogspot.no tidligere, denne kommer ikke til å bli brukt mer.

DISCLAIMER!
Denne bloggen inneholder masse skrivefeil! Det er ikke brukt noe tid på å renskrive dette! Vi kan langt bedre, men syntes ikke det var nødvendig i denne bloggen.


Unity Wolfram Alpha Powered by a Raspberry Pi